Julkaisimme juuri uuden tuotteen eeScreen palveluumme. Ideamme syntyi kiinteistönvälitysalasta, jossa yhä suurimmalla osalla yrityksistä on yhä näyteikkunoissaan kohteita printatuilla paperilapuilla. Voiko se olla yhä paras tapa näyttää kohteita ja saada kiinnostunut ohikulkija lopulta asiakkaaksi?

TAGS: eeScreen, Business

Kiinteistönvälittäjän ongelma ja ratkaisu

Millä voisi korvat näyteikkunan paperiset kohteet, joissa on vain yksi kuva ja päivittäminen ikävää? Mainosnäyttö on helppo päivittää, mutta automaattinen esitys ei anna kiinnostuneelle mahdollisuutta tutkia kohdeteita tarkemmin. Juuri kun katsoja on kiinnostunut kohteesta, niin sivu vaihtuu ja tarkemmat tiedot jäävät näkemättä. Mikäli näytössä pyörii paljon kohteita, koko kierroksen odottaminen uudelleen voi kestää tuskastuttavan kauan. Ratkaisu ongelmaan on interaktiivinen mainosnäyttö, jossa pyörii automaattinen esitys ja tarvittaessa ohikulkija voisi selata kohteita omassa rauhassa.

Ideoinnissamme lähtökohta oli, ettei mitään erikoislaitteita tarvittaisi ja ratkaisun pitää myös toimia ikkunan takaa. Koska käytännössä kaikilla on mobiililaite mukanaan, ideoimme tekniikkaa, jolla mobiililaite muutettaisiin näytön kaukosäätimeksi. QR-koodi oli meidän mielestä paras tapa toteutukseen, sillä se tarjosi ratkaisuun eniten joustavuutta.

Sisällönhallinta

Interaktiivisen näytön hallintanäkymästä voit asettaa näytettävät sivut (tuotteet tai kuvat). Voit valita erikseen automaattisesti rullaavat sivut ja erikseen selatessa näkyvät sivut. Eli automaattiseen esitykseen voit poimia vaikka näyttävimmät sivut ja selatessa kuitenkin näyttää ihan kaikki sivut.

Vie lähemmäksi ostotapahtumaa

Jotta pelkästä tuotteiden selailusta tulisi helpommin liiketoimintaa, lisäsimme mahdollisuuden asettaa näytölle omia linkkejä, jotka näkyvät kaukosäätimessä linkkinappeina. Linkkejä on kahdenlaisia - Globaaleja, jotka näkyvät koko ajan kaukosäätimessä ja sivukohtaisia, jotka jokaiselle sivulle voi asettaa erikseen. Ideana on, että Globaalista linkistä varmaankin ohjataan käyttäjä yrityksen etusivulle tai verkkokaupan etusivulle - tai voi tehdä omat linkit vaikka molempiin. Sivukohtaisilla linkeillä voidaan ohjata juuri kyseisen tuotteen sivulle, vaikkapa suoraan verkkokaupassa. Kiinteistökohteissa kohteen voi tietenkin viedä selaamaan lisätietoja kohteen omille sivuille.

Käyttö infonäyttönä

Pelkän tuotevalikoiman lisäksi näyttöä voi mainiosti käyttää myös erilaisen informaation tarjoajana. Yrityksen sisäisessä käytössä näytöllä voisi olla vaikka automaattisesti pyörivät uusimmat tiedotteet, mutta selaamalla voisi rauhassa selata ja lukea tiedotteita. Selatessa voisi kaivaa myös vaikkapa yhteystietoja tai karttaa, ym. Ja kategorioiden avulla tosiaan tietojen etsimisestä voi tehdä kätevää.

Mobiililaitteiden tuki

Uusimmissa puhelimissa QR-koodin lukeminen onnistuu suoraan kamerasovelluksesta, eikä mitään lisäsovelluksia tarvita. Käynnistät kameran, osoitat sillä QR-koodia ja aukaiset koodista tunnistettavan linkin. Vanhempiin puhelimiin saa QR-koodeja lukevan sovelluksen, mutta se on tietenkin pieni lisävaiva. Applen laitteissa tuki löytyy alkaen iOS 11 versiosta, eli 94% käytössä olevista iPhoneista (Lähde: Apple App Store tilastot). Android-laitteissa kamera lukee QR-koodeja alkaen Pie 9 versiosta ja Oreo 8 versiosta Google Lensin kautta. Android-laitteilla uusien versioiden käyttöönotto on paljon hitaampaa, joten toukokuu 2019 mittauksessa 38,7% Android-puhelimista käytti Oreo 8 versiota tai uudempaa (Lähde: Android Dashboard). Suunta on onneksi jyrkästi ylöspäin ja lisäksi valmistajilla on usein omia kamerasovelluksiaan, joten tuki voi löytyä vanhempiakin Android-versioita käyttävistä laitteista.

Ota yhteyttä

Mikäli kiinnostuit tuotteestamme, ota yhteyttä ja voimme kertoa lisää.
Voit myös tutustua tuotteisiimme Tuotteet -sivultamme.

Saku Huttunen 7.6.2019